söndag 10 april 2011

Grattis Jane the great!

Läste här att Jane Bark fyller 80 år idag. Denna tecknare alltså! Jag har varit imponerad av hennes illustrationer ända sedan jag läste Farmors Femina. Människor såg annorlunda ut på hennes bilder, bra annorlunda. De var snygga och verkliga och hade de ett glansigt blänk på huden. Vi har en bok hemma med Jane Barks samlade bilder som jag ofta tittar i. I den finns bland annat de helt fantastiska reklamaffischerna för Wahls som hon gjorde på 70-talet som jag borde scanna och visa här. Eller så köper ni boken helt enkelt, ni kommer inte att ångra er.




















































Bild 1. Jane som ensam kvinna bland massor av AD-gubbar på 60-talet.
Bild 2, en affisch för just Wahls som jag hittade på hennes hemsida.
Bild 3, boken med Janes Barks bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar