lördag 14 juni 2014

When in Cannes - Courtney

Har fått den stora äran att sitta i radiojuryn i Cannes Lions detta år vilket känns väldigt mäktigt. Hoppas verkligen att vi kommer att hitta något ljudjobb som kan förändra och skaka om. Hittills har vi lyssnat individuellt med kategorierna uppdelade mellan oss så har inte ens hört allt ännu. Och efter två heldagar av Amerikanska, Tyska, Nya Zeländska, Japanska, Spanska, Brasilianska osv. radiospottar non stop i öronen längtar jag efter att diskutera imorgon. Lite extra mycket då det sitter många extremt duktiga människor i juryn. Till exempel Vanessa Pearson som driver egna byrån House of Brave i Sydafrika. Hon har en lång karriär bakom sig som art director och senare executive creative director på bl a McCann Erickson. En annan person i min jury som verkar ha ett roligt jobb är Josh Rabinowitz, director of music från Grey, USA. Han har roddat föreläsningen med Courtney Love som är på onsdag 13-13.45. Förhoppningsvis hinner jag gå på den, håll tummarna. Fler bra grejer: It's nice that, Spike Jonze, Getty Images-"How brands can use images to close the gender map", Konstnärerna Ben & Julia, Rob Love(!?)osv.

Det finns de som önskat rapport från Cannes här men jag tycker att det finns andra som gör det så mycket bättre, t.e.x Digge. Hon tipsar även om fler bra föreläsningar. Äpplet handlar ju inte så mycket om reklam utan mer om allt det andra som också inspirerar mig.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar